17 maart 2024

De Federatie van Haarlemse Koren is een vereniging van koren in de regio Haarlem. De Federatie zet zich in voor de belangen van de aangesloten koren, onder andere door overleg met de gemeente Haarlem. De gemeente vindt het (voort)bestaan van podiumkunsten belangrijk en stimuleert deze onder meer door het beschikbaar stellen van subsidies.

Een van de meest aansprekende activiteiten van de Federatie is het organiseren van het jaarlijkse Korenlint: in het weekend van Open Monumentendagen, begin september, treden door de hele stad koren op in kerken, concertzalen, musea en andere monumentale gebouwen. Veel koren, ook van buiten Haarlem, doen hieraan mee. Het evenement kan gezien worden als een belangrijke presentatie van wat zij te bieden hebben. Zie ook www.korenlint.nl.

De Federatie kan de aangesloten koren informatie en ondersteuning bieden. Op deze website is daarover meer te lezen. Ook zijn er de aangesloten koren te vinden.

Zingt u en staat u graag samen met anderen in de schijnwerpers? Bekijk dan eens die koren of lees de oproepen op het prikbord. Meld u aan en leef u uit bij een van de vele Haarlemse koren!

Overig nieuws